Volgers

maandag 9 september 2019

In the mood for a Vienna

In the mood for a Vienna.




Mijn voornemen om meer voor mezelf te naaien, en om mijn eigen genaaide outfit mee te nemen op reis lukt alsmaar beter.


Na enkele Odette t-shirts van LMV,

naaide ik een tweetal Lux kleedjes van Bel'étoile,



 en Fez broek van LMV,

en een Genova jurk van LMV,

een Arlette rok van FibreMood.


Ze worden hier allemaal veel gedragen, omdat ze comfortabel zitten, en dit ook wel doordat ik ècht nood had aan een nieuwe outfit! Op pensioen gaan toont zich hier op de weegschaal......

Aanvankelijk dacht ik dat Fibre Mood niets voor mij was, tè modern, tè los en tè wijd. Maar na het naaien van de Arlette rok, trok vooral de Vienna jurk mijn aandacht.
Het zomerse luchtige model sprak mij aan, en ook al ben ik een broeken madam, voor zomerse dagen krijgt een kleedje toch voorrang.
De Vienna bleef maar in mijn hoofd zitten, maar nog niet gewoon om veel voor mezelf te naaien en het gegeven erbij dat ik niet het ideale mannequin model heb (lees ik val tussen 3 verschillende maten) begon ik toch te meten en te tekenen.
Bij Modestofjes te Sint Niklaas vond ik onder andere een mooie katoen met viscose stof waarmee ik mijn eerste Vienna maakte.
Een Vienna die mij gelukkig maakte, want hij paste en zit heerlijk comfortabel.



Ik was er zo blij mee dat ik een tweede exemplaar wou maken. Wij hebben nog een reisje naar de zon tegoed, dus er kon gerust nog een kleedje bij.

Madeline de Stoffenmadam is een webshop waar ik graag bij koop. Ze heeft altijd mooie stofjes en de levering is steeds snel en correct. Tijdens de laatste dagen van de solden spotte ik er een hele mooie viscose. Kaki met zwarte stippen en giraffen. Mede door de mooie korting lag er al vlug 2 meter van deze prachtige stof in mijn winkelmandje.

De stof zelf doet mij telkens weer denken aan mijn mooiste reis tot nu toe : Jordanië.
Niet alleen woestijn en kamelen, maar ook de mooie uitstappen (Petra, de doopplaats van Jezus, de Mozesberg, de oude stad)  en gebeurtenissen (Laila die ik ontmoette met haar familie, huwelijk van Cédric en Laila....) blijven levendig in mijn herinnering.
Ooit ga ik hier mèt mijn kleedje nog eens terug!

Ik zou zeggen zie maar naar het resultaat, de achtergrond zou inderdaad mooier zijn in een woestijn maar dit is voor later eens!




Laat de zon maar komen!


stoffen : #Modestofjes, #Madelinedestoffenmadam,
patronen : #Lux van Bel'étoile, #odette van LMV, #Genova van LMV, #Fez van LMV, #Arlette van Fibre Mood, #Vienna van FibreMood
fotograaf : Mijnen Freddy.

Dank om te komen lezen
en reageren mag altijd.


4 opmerkingen:

  1. Dag Marleen ,
    Je naaide leuke dingen voor jezelf.
    Stuk voor stuk zien het er inderdaad comfortabele kledingstukken uit.
    Benieuwd hoe de Fibermood overslagjurk zit.
    Valt die niet open ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn overslagjurken van Fibermood gewoon met een klein steekje handmatig vastgemaakt. De kleedjes zitten echt waar super comfortabel!

      (Mia ik heb nu pas gevonden hoe ik rechtstreeks op een reactie kan antwoorden......!)

      Verwijderen