Volgers

donderdag 4 juni 2020

Op stap met de Stinger!



Al van in 2018 zit het patroon van De Stinger van Lieve van Girls in uniform,  klaar in mijn online patronenmap.  Al zolang zie ik mezelf in mijn gedachten rondlopen met een prachtige laptoptas of handbagage maar ik bleef het maar uitstellen. Na haar andere patroontjes uitgewerkt te hebben, durfde ik het eindelijk aan om aan dit project te beginnen.


Van een bezoek aan het stoffencircus te Waregem of Kortrijk, nog vòòr het corona tijdperk, bracht ik een mooie goud- oud roze lap nepleer mee. Ik zag hier wel een Stinger in. 

Voor de binnenzijde gebruikte ik een coupon katoen of canvas (toch vrij dikke en stugge katoen) waarin hetzelfde goud-oud roze kleur in komt. Sedert het stoffencircus niet meer doorgaat omwille van de corona, kan je in Oudenaarde bij Design on textile terecht, waar je coupons kan kiezen en kopen naar hartelust!

Om de tas mooi rechtop te laten staan gebruikte ik zoals in de handleiding van het patroon gevraagd wordt Style vil. Deze versteviging was nieuw voor mij in gebruik. Deze wordt niet opgestreken, doch met een brede zigzag op je stof genaaid. (ik hoorde echter wel dat een nieuwe opstrijkbare Style vil op de markt zou komen).  Style vil doet mij beetje denken aan tempur, een dikker maar heel zacht en vervormbaar materiaal. In eerste instantie vroeg ik me af of dit nog wel naaibaar zou blijven, doch mijn Bernina kan alles aan!

Een stof uit je voorraad halen en er een project mee maken is één ding, maar de passende fournituren vinden is een ander ding. Ik was al een avond zoet geweest door mijn lijst webshops te bezoeken, kijkend naar passende riemen, ritsen, D-ringen, musketonhaken.....maar dit bleek alles behalve makkelijk. Uiteindelijk is er altijd één adres waar ik mijn gerief kan vinden en dit is bij Inge en Nancy (Mertens Melle).

Ik kon eindelijk aan de slag en ik ben heel gelukkig met het resultaat! 








Binnenin zijn er voldoende onderverdelingen om ook mijn laptop mee te nemen, maar ook om andere grotere en kleinere spullen een plaats te geven. Zelfs aan mijn sleutels is gedacht door middel van een lint met musketonhaak.


Ik ben vertrekkens klaar! Ook Freddy vindt deze tas heel mooi, dus ik denk al aan een mannenexemplaar.....Wanneer is het nu weer vaderkesdag?
Voorlopig hebben we geen reisjes gepland maar wie weet wat brengt het post-corona tijdperk ons. Een handbagage zoals deze is altijd handig!



Dank je wel #LieveDuytschaever voor dit prachtige patroon. Dank zij mensen zoals jullie kunnen wij onze creativiteit uitwerken. Jouw patroontjes met handleiding erbij zijn top! 
Op naar een volgend project?....


Patroon : De Stinger, gratis patroon van girls in uniform 
Stof : nepleer goud-oud roze (stoffencircus)
Binnenstof : canvas coupon (Design on textile te Oudenaarde)
Fournituren : #Mertensmercerie

#StingerGIU #girlsinuniformblog






7 opmerkingen:

  1. Zelf had ik er nooit aan gedacht de tas volledig in kunstleer te maken, maar nu ik dit zie... Ze is echt prachtig en heel vrouwelijk. Ik ben nieuwsgierig naar jouw mannenversie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lieve. Maar ook een dank je wel aan jou voor je prachtige patroontjes!

      Verwijderen
  2. Wauw, echt een prachtexemplaar en je brengt ook mij op ideeën !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment. Ik ben al benieuwd om jouw uitgewerkte idee te zien.

      Verwijderen
  3. Geweldig, Marleen, wat een kunstwerkje weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die style vil valt inderdaad beter te verwerken dan je zou denken. Ik heb het een keer gebruikt voor een book sleeve en ik dacht op voorhand 'oh jee, mijn naaimachientje' (eenvoudiger exemplaar dan die van jou), maar het ging goed!

      Verwijderen
    2. Dank je wel Petra.
      Goed om weten dat we bij elkaar eens kunnen aankloppen als een van ons een stukje style vil te kort heeft...😉

      Verwijderen