Volgers

donderdag 25 juli 2019

Een hemd met hindernissen

En zo was het wel!
Ondertussen zit ik aan het 6de hemd ( #Theo nr 6) voor Freddy, maar ditmaal was het met hindernissen!

Toen we een paar weken terug gingen shoppen zei hij "jij gaat wel een paar hemdjes maken voor mij hé!"
Ikke fier gelijk nen pauw, als tventje je naaisels graag draagt, dat doet toch iets met nen mens -)
Dus veel te warm buiten om iets te doen....
veel te warm binnen om veel te doen......
ideaal is een rustig plekje achter de naaimachine waar juist mijn voet èn mijn hersens soms iets actiever moeten zijn.

Vorige maand spotte ik in #modestofjes St Niklaas een leuk stofje en ik dacht "ik maak een tijger van mijnen freddy!"
Mooi meegenomen was dat hij het ook nog leuk vond.


#Theo van #Zonen09 is een patroon met duidelijke handleiding. Na er enkele genaaid te hebben verwachte ik ook geen problemen.
Het verliep eigenlijk allemaal vrij vlot tot ik de mouwboorden wou stikken. Ik denk dat ik niet één keer, niet twee keers, maar drie keers lostornde en herstreek (oef en tis hier al zo warm!) en herstikte!
Dom hé.....ik wijt het aan de warmte. Het moet natuurlijk perfect zijn hé!

Maar goed als het daar maar bij bleef, helaas......

Mijn knoopsgaten maken ging ontzettend vlot, tè mooi om waar te zijn!
Ergens begon iets argwanend mijn hersenen te doorkronkelen en na mijn vierde knoopsgat ging ik toch eens op inspectie. Gelukkig had ik nog geen knoopsgat open geknipt!!! Ik had ze  in het rechter voorpand gemaakt????? Lostornen natuurlijk (#enhetishieralzowarm#endedruppelszweetlopenzovanmijngezicht) èn hopen dat het niet te zien was achteraf....Dit viel gelukkig mee OEF!

Verder ging het allemaal wel goed. Ik twijfelde eventjes of ik toch niet beter de paspel aan het zakje (een onmisbaar item voor Freddy!) en ter hoogte van de rugpas achterwege gelaten had, of een blauwe/grijze paspel genomen had in plaats van deze in ecru. Maar uiteindelijk geeft het wel dat tikkeltje frisheid voor een zomerhemdje.





Het resultaat mag gezien èn gedragen worden!


De man des huizes is er content mee, en ik ook.
Op naar de volgende!

Stofjes : tijgerprint katoen #modestofjes
Patroon : #Theo#Zonen°0
Knopen : Veritas


Bedankt om te komen lezen.





2 opmerkingen: